خانه ی کتاب

در مورد کتب و رمان های ایرانی

خانه ی کتاب

در مورد کتب و رمان های ایرانی

کتاب های جذاب <> رمان های خواندنی

 

امیدوارم بتوانم سهمی در فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب ایفا کنم .

دستی به قلم ندارم ولی جای جای خانۀ نه چندان بزرگم پرشده از کتاب ، بیشتر کتابهای رمان را دوست دارم ، چون احساس می کنم در عمق نوشته هایش قرار می گیرم .

اجازه بدهید به معرفی کتاب بپردازیم که از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است .

شاهدخـت سرزمیـن ابدیت

این کتاب نوشتۀ  آرش حجازی و توسط انتشارات کاروان به چاپ رسیده ، داستان بر گرفته از سه موضوع مختلف است که به یکدیگر مرتبط شده و خواننده را مجذوب خود می کند و چون داستانهای هزار و یک شب خواننده را به ادامۀ داستان دعوت می کند .

شـب عروسـی من

رمان نوشتۀ شهـره وکیلی و توسط انتشارات پیـکان به چاپ رسیده ، داستان پیام آور رنج هائی است که از دیروز به امروز پیوند خورده و به رضایت منتهی گشته و خواننده را به تعمق وامیدارد .

اگـه همـصدام بودی

داستان نوشتۀ شیـوا نبـوی و توسط انتشارات دارینـوش به چاپ رسـیده است ، علیرغم نام نه چندان زیبای کتاب که هیچ رغبتی در انسان ایجاد نمی کند که آنرا بخواند ، داستان بسیار جذاب ، گیرا و تاثربرانگیز است و با به پایان رسیدن کتاب برای لحظاتی محصور افکار نویسنده می شوی .

صـبـورا

نوشتـۀ ناهید مختاری و توسط انتشارات دستان به چاپ رسیده ، توصیه می کنم آنرا بخوانید ، گیرائی خاصی دارد و قابل لمس است .

هفـت آسمـان عشـق

کتابی است از رـ اعتمادی و توسط انتشارات شادان به چاپ درآمده ، کتابی است عاشقانه و حکایتی از قصۀ مکرر عشق با بیان خاص و عاشقانۀ نویسنده ، خواندن آنرا به جوانان و ره یافتگان گذر عشق توصیه می کنم .

خــواستگاری یـا انتخاب

نوشتۀ م ـ مودب پور و توسط انتشارات نسـل نواندیش به چاپ رسیده است ، داستانهای مودب پور و قلم گیرای او نسل جوان امروز را برانگیختـه و دیدگانشان را منتظر نگه داشته ، بدون اغراق او محبوب ترین نویسندۀ این نسل بشمار میرود .

چشـمهای سرگـردان

کتابی است از فریده نجفـی و توسط انتشارات شـادان به چاپ رسیده ، آشفتگی های ذهن را بر دل سپید کاغذ نگارده و خواننده را در بهت این سوال نگاه داشته که این تقدیر است یا زندگــی

هنـگامـه سالهای گمشـده

نوشتۀ اعظـم توکلی و توسط آوای رعـنا به چاپ رسیـده ، حکایتی است از سنت شکنی ها که شاید خواستگاه بسیاری از انسانها بخصوص نسل جوان باشد .

الــهه نــاز

کتابی است از مـریم اولیائـی که توسط انتشارات پیـکان به چاپ رسیده ، کشش و جذابیتی خاص صفحات کتاب را دربرگرفته و خواننده را با خود به عمق داستان می کشاند .

وقـت تقصیـر

نوشتۀ محمد رضا کاتب که توسط انتشارات نیـلوفر به چاپ رسیده ، کتابی است متفاوت با نثری مخصوص که دوستداران خاص خود را دارد و با اینکه ملموس نیست اما بسیار خواندنی است .   

   

 

کتاب ، کتاب ، کتاب ..

یکی از دوستان پیشنهاد داد شاهکارهای دنیای ادب رو معرفی کن تا وبلاگت پرمخاطب بشه ، ولی از شما چه پنهان من فقط کتاب هائی را معرفی می کنم که دوستشون دارم و از خواندن آنها لذت بردم ، فرقی نمی کنه چه وقت خوانده باشم و چقدر تیراژش بوده ، می خواهیم کتاب های خواندنی رو معرفی کنیم نه کتابهای پرفروش یا شاهکارهای ادبی رو .... کتابهائی که به سختی میشه اونها رو بست ... کتابهائی که آدم قادر نباشه خواندنش رو به بعـد موکول کنـه ... کتابهائی که نویسنده با تخیل خلاق خود تصویر زنده ای از زندگی رو ترسیم کرده باشه

شما چـی میگین ؟ آیـا با نظر من موافقین ؟

 

 

 

ای نام تو بهترین سرآغاز

با سلام به دوستان عزیزی که در این وب سایت به مخاطب گرفته میشوند

این وبلاگ را باز کردم در جهت فرهنگ کتابخوانی ، سعی بر این است که کتب جالب و خواندنی را به یکدیگر معرفی کرده و بتوانیم پیشبردی در اعتلای فرهنگ کتاب خوانی ایجاد کنیم .

از شما دوستان عزیزی که خواننده وبلاگ هستید هم تقاضا می کنم اگر رمان یا داستان جالبی خوانده اید معرفی کنید تا به دیگران نیز شناسانده شود .

خوشبختانه بعد از انقلاب رواج کتابخوانی و سطح فرهنگی انتشارات ترقی یافته و این نـوید روزهای پربار آینده را میدهد